profile

Jouw Maeva Moment

🐢 [🍹] Een verkoelend recept voor jou terwijl ik wegsmelt op mijn zolder


Welkom bij Jouw Maeva Moment!

Niet de zoveelste notificatie waar je direct iets mee moet. Wel een zetje om je eigen me-momentje(s) te creëren.


Vorige week mailde ik je de allereerste editie van Jouw Maeva Moment (met gezonde spanning en genoeg intrusieve gedachtes). Vandaag typ ik je het vervolg op een snikhete zolderkamer.

Wat me gelijk een belangrijke tip in de schoot werpt voor deze week met tropische temperaturen. Want dat water drinken nu verstandig is, heb je waarschijnlijk al vaker gehoord - en lees je nu wellicht met rollende ogen.

Maar water drinken en water effectief opnemen (zodat je lijf er dus iets mee kan) zijn twee verschillende dingen! Om dus te voorkomen dat je liters water drinkt die je vervolgens direct weer kwijtraakt op de toilet of door het zweten. Kun je het beste je water 'versieren' de komende dagen door er mineralen aan toe te voegen.

Denk bijvoorbeeld aan een (klein!) beetje keltisch/roze zout, citroen of stukjes komkommer. Of kies voor kokoswater en eet een groot stuk watermeloen.

Deze vochtbronnen combineren het vocht met de nodige mineralen om de vochtopname in je lichaam te stimuleren.

En mocht je nou bevallen - met deze hitte - kun je met deze basis ook je eigen 'laboraid' maken die je tijdens de bevalling voorziet van vocht én suikers.

Pas dit basis laboraid recept naar eigen smaak aan:

  • 500ml water of thee (kamille - rustgevend of frambozenblad ondersteund de weeën). Laat de thee minstens 15 tot 30 minuten heel sterk trekken.
  • 500 ml (ongezoet) kokoswater of extra water met een extra snuf zout (voor betere opname)
  • sap van 1 citroen of sinasappel (extra suikers en vitamine C)
  • 2 tot 3 eetlepels rauwe honing of ahornsiroop (extra suikers)
  • 1/4 theelepel keltisch zeezout of himalayazout (voor beter opname)

Dit kun je al vooraf maken en bewaren in de koelkast, hier blijft het ongeveer een week goed of invriezen als ijsje/blokjes. Geen zin om te diy'en? Google eens op elektrolytenpoeders :)

Zelf heb ik het nooit gebruikt tijdens mijn bevallingen, ik wist toen nog niet van het bestaan af. Als ik het wel had geweten had ik het zeker uitgeprobeerd!

Ergens ben ik ook wel benieuwd of jij al van het bestaan van laboraid af wist? Het lijkt me namelijk ook een heel leuk idee om dit toe te gaan voegen aan de goodiebag (als je daar een leukere naam voor hebt houd ik me aanbevolen!). Dan zou ik de laboraid als kant-en-klare mix van gedroogde ingrediënten in een zakje maken. Zou je dat een waardevolle toevoeging vinden?

Voordat ik je overigens helemaal enthousiast maak nu.. ik heb nog geen flauw idee wanneer ik dat ook daadwerkelijk gerealiseerd heb. Ideeën zijn bij mij nooit het probleem, die heb ik meer dan genoeg. Tijd en budget zijn echter een ander verhaal ;)

Dat brengt me bij mijn volgende punt. Wat ik eigenlijk had bedacht als onderwerp van deze mail, een blik achter de schermen.

Begin dit jaar, of eigenlijk eind november afgelopen jaar, nam ik een spannend besluit. Dit jaar ga ik all-in (zoals we dat als ondernemers onder elkaar graag benoemen) in mijn bedrijf. Dat deed ik daarvoor ook al, in die zin dat ik mijn hart en ziel in de cursussen en het begeleiden van ouders stopte.

Maar naast gepassioneerd coach (bij gebrek aan een beter woord), mag ik dit jaar ook all-in gaan op het stukje ondernemerschap. Wat vraagt om andere keuzes en afwegingen.

De afgelopen weken en maanden voelde voor mij daarom geregeld vergelijkbaar met een bevalling 😅 Bij het door ontwikkelen van de cursus en mijn bedrijf daarachter kwam flink wat inspanning kijken, had ik allerlei verwachtingen, ideeën en plannen - en de wetenschap dat het ook allemaal compleet anders kan worden.

Na maanden hard werken achter de schermen was het begin juni dan eindelijk zover en staat de vernieuwde hybride vorm van mijn cursus volledig en bevind ik me in die kraamfase waarin je moet ontdekken hoe alles werkt. Ik wordt geregeld 's nachts wakker met een idee - of erger, de realisatie dat er ergens een linkje niet goed staat 🥲.

Tot nu toe kwam het altijd goed en ben ik ook echt heel blij met wat ik al heb kunnen neerzetten! Er is zeker ruimte voor verbetering en ik ga de komende maanden ook niet stilzitten (al ga ik wel eerst in juli/augustus van mijn zomervakantie genieten ☺️)

Het streven is er een nog fijnere cursus van te maken voor ouders, maar ook een die werkt voor mij aangezien dit mijn hoofd inkomen is. En dat wil ik blijven doen door jou/jullie te betrekken in plaats van alles in mijn eentje uit te denken.

Ik waardeer het enorm als je mij een kijkje in jullie ervaring met de cursus wil geven en me wilt meegeven wat voor jou/jullie het allerfijnste werkte. Of juist helemaal niet (dat hoor ik misschien nog wel liever, want dat ga ik dan uiteraard anders aanpakken).

Mocht je nu overigens denken, wat is er dan anders? Via deze link kun je een kijkje nemen in de nieuwe online omgeving (wachtwoord is Bevallen-met-ZIN). Dit is nu dé plek waar je alles kunt terug vinden in plaats van de (lange) mails met het naslagwerk per les. Feedback is much appreciated :)


Een van mijn verwachtingen was dat ik jullie dan ook minder lange mails zou sturen. Dat is me bij deze al niet gelukt (: Eerlijk is eerlijk, ik had hier ook makkelijk twee of drie mails kunnen schrijven in plaats van een. Maar ik ontdek ook maar op één manier hoe iets werkt en wat het beste werkt: door eerst op send te drukken - en to start before I'm ready ;)

Laat je me weten - nu of over een paar weken - of deze intentie om contact met je/jullie te houden past bij de periode waar jullie inzitten? Of het een houvast is voor die nieuwe gewoontes en (geboorte)mindset. Want dat is mijn intentie met deze mails en dan gaan we samen wel ontdekken wat de vorm, focus - en lengte - mag zijn :)

Tot de volgende mail!
Succes met de warmte - oefen vooral je ademhalingen eens met ijsblokjes in je handen ;)

Liefs,


Eva

Ps. Ben je al bevallen? Ik vind het altijd super leuk om van jullie te horen! In mijn 'grootse plannen' worden deze mails óók interessant als je in de kraamtijd zit.

Pps. No hard feelings als je deze mails niet meer wilt ontvangen. Jullie beval/babybubbel is het allerbelangrijkste. Voel je vrij om onderaan deze mail uit te schrijven.


Iedere woensdagochtend een nieuwe aflevering!

Jouw Maeva | eva@jouwmaeva.nl

Telefoonnummer | 06 19 57 85 48

www.jouwmaeva.nl | Luister de Podcast!

Rondeel 52, Leusden, Utrecht 3831SZ
Unsubscribe · Preferences

Jouw Maeva Moment

Schrijf je in voor mijn wekelijkse inspiratie in deze bijzondere periode van zwangerschap en jong ouderschap. Geen zoveelste notificatie waar je iets mee moet in het moment, maar een uitnodiging tot jouw maeva moment. Over voorbereiden op je bevalling, hypnobirthing, ontspanning, medisch bevallen, mindset, ademhaling en all things birth & babies. Ook deel ik over mijn reis in het ondernemerschap als geboortecoach en mijn interesses in Human Design en het leven.

Share this page